2025-10-01

"Hé, miért hirdet a konkurencia ránk, az AdsRock nevére?!" – Avagy a brand licitálás művészete és tudománya

Egyik reggel a gőzölgő kávét kortyolgatva, épp belelendültünk volna a munkába, amikor az egyik kolléga bedobta a kérdést: "Srácok, láttátok? A [konkurens ügynökség neve] hirdet az 'adsrock.hu' kulcsszóra."

Miért hirdet a konkurencia ránk? Az első reakció ilyenkor lehetne a döbbenet, a felháborodás, vagy akár egy jól irányzott csatahajó-flotta vízre bocsátása a Google Ads tengerén. De nálunk nem ez történt.

Nekünk az első reakciónk egy mosoly volt.

Mielőtt bárki azt hinné, hogy elment az eszünk... nem, nem örülünk a konkurenciának. De amikor valaki hajlandó pénzt áldozni arra, hogy a mi nevünkre hirdessen, az számunkra egyfajta szakmai bók. Azt jelenti, hogy a piac elismeri a munkánkat, a nevünknek értéke van, és a konkurencia úgy érzi, a mi farvizünkön érdemes lehet ügyfeleket szerezni. Szóval, köszi a megerősítést, srácok! 😉

De a viccet félretéve, nézzük meg szakmai szemmel miért is éri meg egy marketing ügynökségnek egy másik domainjére vagy brand nevére hirdetni? És mit tehetsz, ha veled is ez történik?

Miért hirdet a konkurencia ránk? 5+1 ok, ami a háttérben állhat.

Fontos leszögezni, hogy mi az AdsRock-nál nem hirdetünk a saját nevünkre, és a konkurencia nevére sem. Hogy miért? Mert hiszünk abban, hogy ha valaki beírja a keresőbe, hogy "AdsRock.hu", akkor ő már döntött. Célirányosan minket keres, egy ilyen erős szándékkal rendelkező felhasználót pedig egy hirdetéssel elcsábítani nemcsak nehéz, de a konverziós arányokat tekintve általában nem is éri meg. De nem mindenki gondolkodik így. Lássuk, mi motiválhatja a konkurenciát!

  1. A "Leeső Morzsák" Elve: A legegyszerűbb ok. A konkurens ügynökség arra játszik, hogy a te márkádra kereső, de még nem 100%-ig elkötelezett felhasználók egy részét elcsábítsa. Talán valaki csak hallott rólad, de még nyitott más lehetőségekre is. Őket célozzák meg egy vonzó ajánlattal.
  2. Piacrészesedés Lopás: Egy agresszívabb stratégia. Ha egy új vagy feltörekvő ügynökség gyorsan szeretne ismertséget szerezni, a piacvezető vagy ismert versenytársak nevére hirdetve próbálhat meg ügyfeleket szerezni. Ez egyfajta digitális "orvvadászat".
  3. PPC Arbitrázs: Lehet, hogy a te brand nevedre sokkal olcsóbb hirdetni, mint az általános, releváns kulcsszavakra (pl. "marketing ügynökség Budapest"). Ha a konkurencia úgy számol, hogy a te neveden keresztül szerzett ügyfél még így is olcsóbb, mint a hagyományos úton, akkor meg fogja próbálni.
  4. A Bizonytalanok Meggyőzése: A hirdető arra játszik, hogy a felhasználóban kétségeket ébresszen. Egy "Nálunk jobb ajánlatot kapsz" vagy "Válts szakértő partnerre" üzenettel megpróbálják elbizonytalanítani a keresőt, mielőtt még az oldaladra érne.
  5. Pusztán a Bosszantás (és a költségeid növelése): Sajnos ez is egy létező, bár nem túl etikus taktika. Ha a konkurencia a te nevedre hirdet, arra kényszeríthet téged, hogy te is elkezdj licitálni a saját márkanevedre, ezzel mesterségesen felverve a klikkelési költségeket mindkét oldalon.

+1. A "Nem is tud róla" faktor: Előfordulhat, hogy a konkurens ügynökség egy széles kulcsszóegyezésű vagy automatizált (pl. Performance Max) kampányt futtat, és a Google algoritmusa úgy ítéli meg, hogy a te márkaneved releváns. Ebben az esetben lehet, hogy a hirdető szándékosan nem is céloz rád, csak a rendszer "túlságosan okos" volt.

mit tegyunk panik helyett

Mit tegyél, ha a te brand nevedre hirdetnek? Pánik helyett válts stratégiát.

Az első és legfontosabb, hogy ne kezdj esztelen licitháborúba! Ha azonnal feltekered az ajánlatokat, hogy mindenképp te legyél az első, azzal csak a saját költségeidet növeled, és pont azt éred el, amit a konkurencia (talán) szeretne. Ehelyett légy okosabb.

A Google alapesetben a legrelevánsabb találatot részesíti előnyben. Mivel a te márkanevedről van szó, a te oldalad értelemszerűen relevánsabb lesz, így a minőségi pontszámod az egekben lesz. Ez azt jelenti, hogy neked sokkal kevesebbet kell fizetned egy kattintásért, mint a konkurensnek. Ezt kell kihasználni.

Rad hirdet a konkurencia

Egy megfelelő stratégia a "Brand Védőbástya" kampány

Ha már futtatsz kampányokat, különösen, ha ezek között van termékkatalógusra épülő Performance Max vagy más, szélesebb körű kampány, akkor a legrosszabb, amit tehetsz, ha ezekből a kampányokból próbálod megvédeni a márkaneved. Ezeknek a kampányoknak a költsége elszállhat, és elveszíted a kontrollt.

Ehelyett hozz létre egy dedikált, különálló Keresési (Search) kampányt, ami kizárólag a saját márkanevedre és annak variációira (pl. "adsrock", "adsrock.hu", "ads rock") céloz.

Miért jó ez?

  1. Kontrollált Költségvetés: Ennek a kampánynak egy nagyon alacsony napi büdzsét adhatsz. A cél nem az, hogy mindenkit elérj, hanem hogy kordában tartsd a konkurenciát. Pont annyit költesz, amennyit a védekezésre szánsz, és ez nem befolyásolja a fő kampányaid teljesítményét.
  2. Maximális Relevancia: Mivel ez a kampány csak a te nevedre fut, a hirdetésszövegek, a kulcsszavak és a landing oldal is 100%-osan releváns lesz. Ez garantálja a lehető legmagasabb minőségi pontszámot és a legalacsonyabb CPC-t.
  3. Dominancia a Találati Listán: A cél az, hogy a te (ingyenes) organikus találatod és a te (nagyon olcsó) fizetett hirdetésed is ott legyen a lista elején. Ezzel a konkurenciát lejjebb tolod, és a felhasználó számára egyértelművé teszed, hogy ki a "ház ura".
  4. Adatok és Mérés: Egy külön kampányban pontosan látni fogod, mennyibe kerül a márkaneved megvédése, és milyen hatékonysággal működik a stratégiád.

Végső soron, ha a konkurencia a nevedre hirdet, az egy jelzés. Jelzés arra, hogy jól csinálod, amit csinálsz, és jelzés arra, hogy itt az ideje egy okos, stratégiai lépéssel megvédeni a nehezen felépített márkádat. Ne háborúzz, hanem építs egy erősebb, okosabb erődöt!

Ha te is a saját erődödet építenéd ahelyett, hogy mások várát ostromlod, vedd fel velünk a kapcsolatot! Segítünk egy olyan stratégiát összerakni, amivel a vásárlóid maguktól találnak rád.

​És a kedves konkurenciának egy baráti üzenet, ha a saját brandetek megerősítéséhez kellene egy kis segítség, csak dobjatok egy e-mailt! Szívesen írunk egy olyan stratégiát, amivel a saját nevetekre hírdethettek hatékonyan. 😉

Készen állsz együtt dolgozni?

Klikk Klikk!

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram