Elkészült a weboldalad és már csak a keresőoptimalizálás van hátra, hogy vásárlóid organikusan megtaláljanak? Feliratkoztál 2 SEO hirlevélre, elolvastál 5 blogot a keresőoptimlizálásról, pontosan tudod, hogy mit kellene csinálnod már csak neki kellene állni, de nem tudod melyik végén kezdj neki a feladatnak? Megrémiszt, hogy 350 terméknek kellene meta leírást készítened a webshopodban? Még nincsen meg a végleges aloldal struktúra, így minek kezdj el keresőoptimalizálni, ha úgyis újra kell mindent csinálni, amint elkészül a webshopod végleges kategória szerkezete?
Ha magadra ismersz, ez SEO lista Neked készült!
A keresőmotorok állandóan frissítik az algoritmusukat, és az online kereskedelem is állandóan változik. Ez azt jelenti, hogy az egykor hatékony SEO-stratégiák ma már nem biztos, hogy működnek. Az üzleti célok is változnak, és az online stratégiák is idomulnak az új körülményekhez. Ezért a keresőoptimalizálás folyamatos feladat, és a weboldalak tulajdonosainak figyelmét és odafigyelését igényli ahhoz, hogy az optimalizálás hatékony legyen. **ChatGPT
A kereső optimalizálás ijesztően nagy és sokrétű feladat, sokan azért szervezik ki, mert nem tudják melyik végéről érdemes elkezdeni. Ha te házon belül szeretnéd tartani, tűzz ki apróbb SEO specifikus célokat és teljesíts minden hónapban ezekből egyet.
Úgy ahogyan social media stratégiát építesz, készíts magadnak egy SEO stratégiát, amely mentén haladhatsz. Így pontosan látni fogod hol fogsz tartani 3-6 és 12 hónap múlva a keresőoptimalizálással.
Például első lépésként csináld meg a kulcsszó kutatást. Használd a Google ingyenes eszközét a Google Keyword Planner-t, ahhoz hogy megtudd pontosan milyen számodra releváns kulcsszavakra keresnek rá az érdeklődők.
A második hónapban készítsd el 10 termékednek a meta leírását a megfelelő kulcsszavakra fókuszálva. Majd a következő hónapban újabb 10 termék meta leírását és így tovább.
Érdemes olyasmivel kezdeni, ami alig néhány percig tart, így nem érzed magad túlterheltnek, gyorsan kipipálhatod a listádból és ezért lesz kedved a következő alkalommal is nekiállni.
Tűzz ki minden hónapban dedikált időpontot, amikor keresőoptimalizálással foglalkozol. Blokkolj le a naptáradban minden hónapban 1 órát, ekkor ne válaszolj telefonhívásokra, se emailekre és csak a SEO-ra fókuszálj!
Nem tudod mivel kezdj? Ezért javasoltam a SEO stratégia megírását korábban. Tegyük fel, hogy van előtted 5 SEO lépés, ami a legutolsó blogok szerint a Google ranglista első oldalára repíti az oldalad. Válaszd ki ebből a legfontosabbat, amelynek a legnagyobb hatása lesz a rangsorban elfoglalt heyledre. Kezdj azzal!
Van egy nagyon hasznos mondásunk házon belül: A kész mindig jobb, mint a tökéletes. (**Done it's alwasy better than perfect) Hiszen legyünk őszinték a tökéletes igazából nem létezik. Ne feledd a keresőoptimalizálás egy folyamatos feladat! Mivel SEO trendek változnak és az algoritmusok állandóan frissülnek ezért felejtsd el, hogy a tökéletes eredményt hajszolod és fókuszálj a kész részfeladatra. A valóságban ez a hozzáállás fogja biztosítani, hogy a weboldalad SEO-ja lépésről lépésre javuljon és ne csak egyhelyben toporogj. Az algoritmusok pedig semmit se díjjaznak annyira, mint a folyamatosan fejlődő digitális tartalmat!
Ha szeretnéd megtanulni, hogy a saját weboldalad/webshopod számára melyek a leghasznosabb SEO eszközök, illetve hogyan alkalmazd hatékonyan őket, jelentkezz személyre szabott tanácsadásra itt!