Az online marketing szakma mindig is arról szólt, hogyan tudod a legújabb digitális eszközöket a szolgálatodba állítani érdeklődő keresés, branding, forgalom terelés, feliratkozó gyűjtés és végső soron vevőszerzés céljából.
Ha a digitális tér és eszközök használata a véredben van...
Marektingesként algoritmusok képében már eddig is nagy segítségünkre volt az automatizálás a mindennapi munkánk során. Az algoritmusok képesek az adatok alapján megjósolni, hogy melyik marketingcsatorna a legjobb a célcsoport eléréséhez, és ennek megfelelően alakítani a marketingstratégiát. Ez már konkrét kampány típusként is megjelenik a Meta hirdetéskezelőjében, nem véletlenül nem állíthatsz be célközönséget és elhelyezést az Advantage+ shopping kampány -ban. Az AI ezt az automatizációt egy szinttel még feljebb emeli.
Az elmúlt években az AI (mesterséges intelligencia) robbanásszerű fejlődése forradalmasította a marketing világát. Az AI demokratizálása pedig lehetővé teszi, hogy a mamut-cégek mellett a kis és közepes vállalkozások is pontosabb és hatékonyabb marketing stratégiát hozzanak létre.
Az adatelemzés az egyik legfontosabb terület, ahol az AI forradalmi változásokat hozhat. Az AI képes olyan elemzői feladatokat elvégezni, amelyeket korábban csak magasan képzett szakemberek tudtak végrehajtani, így a hamarosan vilgászerte elérhető (Microsoft) AI eszközök segítségével az adatelemzési folyamatok sokkal hatékonyabbá és pontosabbá és nem utolsó sorban megfizethetővé válhatnak a kis és közepes vállalkozások számára is.
Az ügyfélkapcsolatok és az ügyfélszolgálat mindig is fontos szerepet játszottak a vállalkozások életében, hiszen fontos szerepük van a márkahűség kialakításában. Az utóbbi évtizedben az ügyfélkapcsolatok és az ügyfélszolgálat területei jelentős változásokon mentek keresztül. A vásárlók elvárásai egyre magasabbak, míg a jól teljesítő munkaerő bérigénye ezzel párhuzamosan egyre nő, fokozott terheket róva a vállalkozásokra.
Az AI adaptálása az ügyfélszolgálati munkába az egyik legfontosabb változás lehet. Az AI lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy az ügyfélszolgálatot 0-24-ben elérhetővé tegyék, valamint elérhetővé teszi az automatizálást, így csökkentve a költségeket és növelve az ügyfél elégedettséget. Az AI nem lesz fáradt, sem rosszkedvű. Sőtt megvalósíthatóvá válik a kis és közepes vállalkozások számára, hogy az ügyfelekkel való kommunikáció során személyre szabott üzeneteket küldjenek, amelyek az ügyfél igényeire és preferenciáira vannak szabva. Ez növelheti az ügyfél elégedettséget és javítja az ügyfélkapcsolatok minőségét.
A mesterséges intelligencia napról napra egyre inkább az életünk részévé válik. Az okostelefonoktól kezdve az otthoni asszisztensekig, az AI szinte mindenhol jelen van. De vajon hogyan használhatjuk az AI-t a marketingkampányok célzottabbá tételéhez?
Az AI segítségével a vállalkozások képesek a versenytársaikat is jobban megérteni. Az AI képes az adatok alapján meghatározni, hogy milyen marketingstratégiákat alkalmaznak a versenytársak, és ennek megfelelően alakítani a saját marketingstratégiánkat. Ebből kiindulava az AI a jövőben még fontosabb szerepet fog játszani a marketingkampányokban, így a vállalkozásoknak érdemes felkészülniük az AI mindennapi használatára.
Az alábbi képet a DALL-E2 biztosította, amely még egyértelműen nem áll készen az önnálló alkalmazásra. 🙂
A mesterséges intelligencia segítségével a marketing forradalmasítható. Mivel az AI képes folyamatosan adatokat gyűjteni, elemezni és értelmezni, így pontosabb lehet a vásárlói trendek megfejtésében. Emiatt alkalmas személyre szabott ajánlatokat készíteni, valamint hatékonyabb kommunikációt biztosítani a vásárlókkal. Ezáltal a vállalkozások hatékonyabban tudják elérni célközönségüket és növelhetik az értékesítést. Az AI technológiák egyre inkább elérhetővé válnak a kis- és középvállalkozások számára is, így lehetővé teszik számukra, hogy versenyképesek maradjanak a piacon.
Ne maradj le az AI forradalomról, jelentkezz AI tartalom workshopunkra MOST!
A fenti blogcikk AI segítséggel íródott és szakmai felülvizsgálaton esett keresztül, így optimalizálva a tartalom készítésre fordított időt.
**A doomer egy olyan személy, aki az emberi civilizáció közelgő összeomlását várja vagy jósolja. PL: klímadoomer.