Ha már egy ideje dolgozol a weboldalad/webshopod SEO-ján, akkor gyakran érezheted úgy, hogy elakadtál. Szeretnéd tudni, hogyan fejlesztheted tovább a SEO stratégiádat? Nos, jó hírünk van: a keresőoptimalizálás sosincs készen, mindig lehet finomhangolni és javítani a weboldalad helyezéseit a keresőmotorokban.
A SEO stratégia fejlesztésének egyik legjobb módja, ha megnézed mit csinálnak a versenytársak. Ha még nem tetted meg, végezz alapos kutatást a kulcsszavakról és a versenytársakról. Elemezd az általuk használt kulcsszavakat, figyeld meg a tartalom marketing stratégiájukat és a linképítési módszereiket, hogy képet kapj arról, milyen technikákat kell alkalmazni ahhoz, hogy a versenytársak előtt maradj.
A tartalom az egyik legfontosabb tényező az SEO-ban. Ha már optimalizáltad a címsorokat, meta leírásokat, és a kulcsszóelhelyezést a weboldaladon, akkor ideje további optimalizálást végezni a tartalmadon. Vizsgáld meg, hogy milyen típusú tartalmakra keresnek rá a látogatók a weboldaladon, és milyen típusú tartalmakat ajánlanak a versenytársak. Ezután készíts specializált tartalmakat a célközönséged számára, és optimalizáld őket a megfelelő kulcsszavakkal.
A mobilbarát design egyre fontosabb tényező az SEO-ban. Egy 2023 januári felmérés alapján az összes online keresés 60% mobil eszközön történik. Bizonyos szektorok pedig 72%-hoz közelítenek. Az alábbi linken megnézheted a te iparágadban mekkora a mobilos keresések aránya. Ha még nem tettél lépéseket a mobilbarát design felé, akkor ideje elkezdeni. A mobilbarát design nem csak javítja a keresőoptimalizálási pozíciódat, hanem növeli az oldalad konverziós arányát is.
A lokális vagy helyi SEO célja, hogy a weboldalad megjelenjen azoknak a látogatóknak, akik a környékeden keresnek olyan termékeket vagy szolgáltatásokat, amelyeket te kínálsz.
A helyi SEO a stratéga fontos része, hiszen a fizikai közelség hozzájárulhat a lokális törzsközönség kialakulásához. Ez gyakorlatilag annyit jelent, hogy fizikai cím hozzáadásával elérheted, hogy a weboldalad/ webshopod/ szolgáltatásod megjelenjen például a google térképen keresők számára is. Annak érdekében, hogy a helyi keresőoptimalizálás működjön, add hozzá a vállalkozás fizikai címét, szolgáltatási területét és elérhetőségeit a webhelyedhez. Ezenkívül ösztönözzd az ügyfeleket, hogy írjanak véleményt a Google-on és más helyi platformokon.
A közösségi média platformok nagyszerűek a láthatóság, a márkaismertség és a webhely forgalmának növelésére. Tegyél közzé történeteket és helyezz el linket a Bio-ba, hogy ezzel is forgalmat irányíts webhelyedre. Ne feledd, a vásárlókkal való kapcsolattartásnak ma már elengedhetetlen kelléke egy social media fiók! Ezenkívül a közösségi médiában való megosztások erős backlinket hoznak létre, amely pozitívan befolyásolhatja a rangsorolást.
Ha szeretnéd megtanulni, hogy a saját weboldalad/webshopod számára melyek a leghasznosabb SEO eszközök, illetve hogyan alkalmazd hatékonyan őket, jelentkezz személyre szabott tanácsadásra itt!