Egyik reggel a gőzölgő kávét kortyolgatva, épp belelendültünk volna a munkába, amikor az egyik kolléga bedobta a kérdést: "Srácok, láttátok? A [konkurens ügynökség neve] hirdet az 'adsrock.hu' kulcsszóra."
Miért hirdet a konkurencia ránk? Az első reakció ilyenkor lehetne a döbbenet, a felháborodás, vagy akár egy jól irányzott csatahajó-flotta vízre bocsátása a Google Ads tengerén. De nálunk nem ez történt.
Nekünk az első reakciónk egy mosoly volt.
Mielőtt bárki azt hinné, hogy elment az eszünk... nem, nem örülünk a konkurenciának. De amikor valaki hajlandó pénzt áldozni arra, hogy a mi nevünkre hirdessen, az számunkra egyfajta szakmai bók. Azt jelenti, hogy a piac elismeri a munkánkat, a nevünknek értéke van, és a konkurencia úgy érzi, a mi farvizünkön érdemes lehet ügyfeleket szerezni. Szóval, köszi a megerősítést, srácok! 😉
De a viccet félretéve, nézzük meg szakmai szemmel miért is éri meg egy marketing ügynökségnek egy másik domainjére vagy brand nevére hirdetni? És mit tehetsz, ha veled is ez történik?
Fontos leszögezni, hogy mi az AdsRock-nál nem hirdetünk a saját nevünkre, és a konkurencia nevére sem. Hogy miért? Mert hiszünk abban, hogy ha valaki beírja a keresőbe, hogy "AdsRock.hu", akkor ő már döntött. Célirányosan minket keres, egy ilyen erős szándékkal rendelkező felhasználót pedig egy hirdetéssel elcsábítani nemcsak nehéz, de a konverziós arányokat tekintve általában nem is éri meg. De nem mindenki gondolkodik így. Lássuk, mi motiválhatja a konkurenciát!
+1. A "Nem is tud róla" faktor: Előfordulhat, hogy a konkurens ügynökség egy széles kulcsszóegyezésű vagy automatizált (pl. Performance Max) kampányt futtat, és a Google algoritmusa úgy ítéli meg, hogy a te márkaneved releváns. Ebben az esetben lehet, hogy a hirdető szándékosan nem is céloz rád, csak a rendszer "túlságosan okos" volt.
Az első és legfontosabb, hogy ne kezdj esztelen licitháborúba! Ha azonnal feltekered az ajánlatokat, hogy mindenképp te legyél az első, azzal csak a saját költségeidet növeled, és pont azt éred el, amit a konkurencia (talán) szeretne. Ehelyett légy okosabb.
A Google alapesetben a legrelevánsabb találatot részesíti előnyben. Mivel a te márkanevedről van szó, a te oldalad értelemszerűen relevánsabb lesz, így a minőségi pontszámod az egekben lesz. Ez azt jelenti, hogy neked sokkal kevesebbet kell fizetned egy kattintásért, mint a konkurensnek. Ezt kell kihasználni.
Ha már futtatsz kampányokat, különösen, ha ezek között van termékkatalógusra épülő Performance Max vagy más, szélesebb körű kampány, akkor a legrosszabb, amit tehetsz, ha ezekből a kampányokból próbálod megvédeni a márkaneved. Ezeknek a kampányoknak a költsége elszállhat, és elveszíted a kontrollt.
Ehelyett hozz létre egy dedikált, különálló Keresési (Search) kampányt, ami kizárólag a saját márkanevedre és annak variációira (pl. "adsrock", "adsrock.hu", "ads rock") céloz.
Miért jó ez?
Végső soron, ha a konkurencia a nevedre hirdet, az egy jelzés. Jelzés arra, hogy jól csinálod, amit csinálsz, és jelzés arra, hogy itt az ideje egy okos, stratégiai lépéssel megvédeni a nehezen felépített márkádat. Ne háborúzz, hanem építs egy erősebb, okosabb erődöt!
Ha te is a saját erődödet építenéd ahelyett, hogy mások várát ostromlod, vedd fel velünk a kapcsolatot! Segítünk egy olyan stratégiát összerakni, amivel a vásárlóid maguktól találnak rád.
És a kedves konkurenciának egy baráti üzenet, ha a saját brandetek megerősítéséhez kellene egy kis segítség, csak dobjatok egy e-mailt! Szívesen írunk egy olyan stratégiát, amivel a saját nevetekre hírdethettek hatékonyan. 😉